File, file en nog eens file

28 juli 2019 - Barsebäck, Zweden

Yess weer een nieuw avontuur! Dit keer een roadtrip door Scandinavië!

Gister ging dan echt om half 5 de wekker. Vrijdag waren we druk met het weg brengen van de katten en konijntjes, het ophalen en inpakken van de camper. Met een volbeladen camper vertrokken we rond 5 uur richting Scandinavië. Het was een lange reis die pas rond half 10 eindigde. Gelukkig vermaakte we ons goed want ik had het eerste seizoen van la casa de papel gedownload op Netflix en lily zat lekker mee te zingen met haar muziekje en las een boek. Door alle drukte bij Hamburg hebben we erg lang in de file gestaan en hadden we veel vertraging opgelopen waardoor we overal later aan kwamen dan gepland. Niet erg natuurlijk want daarvoor ga je roadtrippen ;). Rond een uurtje of half 9 aten we wat bij de burger king en reden we weer verder naar de camping die we op de planning hadden staan. Helaas kwamen er aan bij een relatief donkere receptie en besefte we dat deze was gesloten. Dit betekende dat we moesten vertoeven op het parkeerterrein ernaast. Dit vond ik totaal geen ramp want het zag er nog best leuk uit. Allemaal campers bij elkaar die, net als ons te laat waren om op de camping te staan. De camping waar we naast stonden lag gelegen aan een mooi meer in Zweden. Aangezien we dus niet op de camping stonden hadden we ook geen elektriciteit waardoor we niks konden opladen en dit leidde tot een lege laptop, Lege DS van lily en een aantal lege telefoon. Gelukkig was daar de powerbank 😍 toch wel een lifesaver op je vakantie. Dan heb je in ieder geval een telefoon met genoeg batterij hahaha.

Na een gekke maar goeie nachtrust werd ik alweer om half 7 wakker door het licht wat door de camper scheen en moeders die lekker thee aan het zetten was en een paar stoelen uit de camper probeerde te vissen waardoor de hele camper heen en weer bewoog. Aangezien we niet op de camping stonden maar wel gebruik wilde maken van het sanitair, moesten we even omlopen om 'niet opvallend' het sanitair huisje te betreden. We liepen langs een kudde koeien, die heerlijk stond te grazen in de ochtend zon met een heerlijk windje, en langs het meer naar het sanitair gebouw. Wat heb ik de rust in Scandinavië toch gemist!

Nu schijf ik dit verhaaltje vanuit de camper onderweg naar Stockholm. Aangezien alles leeg is moet ik mij maar op een manier zien te vermaken. Gelukkig heb ik een boek mee die ik kan lezen en muziek gedownload, dus breng ik de dagen wel goed door. Alleen jammer dat ik om de have klap bijna in slaap val 😂. Het is nu zeker nog 3,5 uur rijden voordat we bij de camping bij Stockholm in de buurt aankomen. We rijden nu langs een dorpje waar we  even gaan kijken dus word het tijd dat ik m'n verhaal voor vandaag afsluit. Ik hoop dat jullie een beetje de sfeer kunnen mee beleven van mijn reis.

Liefs, Myrthe

1. Liesbeth Huijsman:
    28 juli 2019
    Wat een leuk verhaal, Myrthe.
    Het voordeel van geen geladen laptop e.d. te hebben, is dat je van de omgeving en het natuurschoon kan genieten.
    Wat ik me afvraag; heeft de camper geen USB aansluiting?
    Heel veel plezier en de groetjes aan iedereen.♥️♥️
  2. Brenda:
    28 juli 2019
    Ha Myrthe, de vakantie is in ieder geval lekker avontuurlijk begonnen! En wat is dat toch met moeders en thee? Misschien wel hetzelfde als vaders en koffie. :-)

Leuke en orginele manier om naar het toilet te gaan trouwens (zolang je niet heel nodig moet dan), lekker beeldend beschreven.

Goeie reis verder!