Quito city tour en avond eten bij lokale bevolking

29 juli 2018 - Quito, Ecuador

Vandaag hebben we een mooie stads wandeling gemaakt door het oude centrum van Quito. Wat is Quito toch een mooie stad! De architectuur in combinatie met de palmbomen en andere tropische planten zorgen voor een heel mooi beeld. Wat me heel erg opviel aan deze stad was dat het er bijzonder schoon was. Bijna nergens lag afval.  Nog een ding wat me opviel was het roken. In Nederland ben ik gewend dat er veel mensen met een sigaret in hun hand lopen. Dit heb ik hier in Quito bijna niet gezien. Het is echter wel te kerker dat veel werk van de touristen industrie afhangt. Er waren dan ook veel straat verkopers en schoenpoeters die op deze manier hun geld probeerde te verdienen.

Toen de tour aan z'n einde kwam hebben we in een klein restaurantje een typisch Ecuadoriaans desert geproeft dat gemaakt was van tarwe en mais. Dit desert was gebakken in bananen bladeren en ik vond het in eerste instantie niet zo heel erg lekker ruiken en eruit zien maar dit was bedrog want het was een heerlijke zoete delicatesse.

Nadat we geproeft hadden gingen we terug met een lokale bus naar het nieuwe centrum en hebben we nog een boterhammetje geluncht in het park. Als je in Quito bent kan ik het zeker aanraden om met de lokale us te reizen omdat je echt de lokale experience ervaart. Veel mensen zijn geïnteresseerd in je verhaal en waarom je in quito bent. Zo heb ik even zitten kletsen met een vader die een heel lief en schattig  dochtertje van een jaar of 6 had. Het is echter wel zo dat de bussen hier in Quito harden remde en optrekte waardoor je je echt goed moest vasthouden omdat je anders zou omvallen. Dit heeft een paar hilarische momentje opgeleverd in de bus.

Nadat we ons broodje hadden opgegeten in het park gingen we naar de moeder van Fernando (onze reisbegeleider die de hele reis bij ons is) om daar een lokale maaltijd te eten. We werden super lief en open ontvangen en zo zie je maar af en toe hoe gastvrij en beleefd deze inwoners zijn. De maaltijd die we ophanden was heel lekker en sommige dingen zou ik ook echt in Nederland willen eten. Wederom kregen we weer een sapje geserveerd die zelfgemaakt was. Dit keer was het een juice van passie vrucht en dit was echt heel lekker. Ik moet zeggen dat ik in het begin wel moest wennen aan al het andere eten omdat ik het niet gewend was maar hier moest ik mezelf gewoon even overheen zetten en uiteindelijk was het eten allemaal best wel lekker!

Kortom vandaag was weer een hele mooie indrukwekkende dag!