3 dagen Vrijwilligers werk

1 augustus 2018 - Quito, Ecuador

De afgelopen 3 dagen en de aankomende week staan in het teken van vrijwilligers werk. Met de groep doen we vrijwilligerswerk bij een stichting dat therapie geeft met paarden en honden. Ook worden verwaarloosde honden en paarden opgevangen. Zondag hebben we kennis gemaakt met de stichting en hebben we op de paarden mogen rijden. Ik moest erg wennen aan de manier hoe hier word paard gereden omdat dit meer Western gericht was terwijl ik zelf Engels paardrij. Ik merk wel dat je veel geduld moet hebben bij deze paarden omdat ze niet allemaal heel snel zijn en goed naar je been/ hulpen luisteren 😂. Zo was er het witte paard Chester dat maar niet vooruit wilde lopen bij mensen tot ik er op ging zitten en de challenge aan ging. Het was me gelukt Chester te later draven en zelfs galloperen. Ik had even een trots momentje toen :). Toen we klaar waren hebben we lekker gebbqt met alle mensen van de stichting en dit was erg gezellig! Na de BBQ gingen we een stukje door het park hiken en dit gaf een heel mooi uitzicht! Je kon heel mooi de vallei van Quito zien en dit leverde dan ook mooie beelden op. ''s avonds gingen we naar het winkel centrum en hebben we hier wat rond gelopen en gegeten.

Maandag hadden we onze eerste echte vrijwilligers werkdag. Ik begon mijn werkdag samen met tessa bij Manuel. Manuel is een soort paardenfluisteraar en helpt paarden meer vertrouwen te krijgen in de mens en hij zorgt ervoor dat de mankementen zoals niet zadelmak etc. worden verholpen. Hierbij mochten we helpen met het longeren van de paarden. Tijdens deze training heb in een hele bijzondere vrouw ontmoet die door een neurologische ziekte in een rolstoel is beland. Hierdoor heeft ze veel pijn is vaak vermoeid maar omdat zij vroeger op hoog niveau in de springsport heeft meegedaan rijdt ze 5 dagen in de week paard met begeleiden. Ik vond het heel bijzonder om te zien hoe zij ondanks alles toch blijft doorgaan. Na deze training was het tijd voor Judi (de vrouw in de rolstoel) om te paardrijden. Dit was erg bijzonder om te zien.In de middag gingen we de paarden borstelen en hadden we een lekkere lunch van pasta. Nadat we terug waren in het hotel  zijn we naar een buurt winkeltje geweest waar je voor iets meer dan 3 dollar veel kan kopen. Zo had ik 2 flesjes fris, een zakje chips en 2 pakjes koekjes. Het verbaasde me echt hoe goedkoop het hier allemaal is in vergelijking met Nederland!

Vandaag (dinsdag 31 juli) hadden we weer een vrijwilligers dag. We begonnen de ochtend met het trainen van Gin Tonic en Vodka waarbij iedereen iets mocht doen. Dit vond ik heel leuk omdat ook de mensen die niet veel met paarden hebben toch de kans kregen iets te leren. Nadat we klaar waren met de training van Vodka en Gin hadden er een lekkere lunch en hebben we weer net als de andere dag een kaart spel gepeeld waarbij Manuel en Giancarlo meededen. Dit was wederom weer erg gezellig! Na de lunch was het tijd voor een hike naar de lama's in het park wat ongeveer een uur tot anderhalf uur duurde. Dit was weer een intensieve hike omdat we veel steigingen en dalingen hadden maar het uitzicht was wel erg mooi tijdens deze wandeling. ''s avonds was het tijd om te gaan eten in een Italiaans restaurant. Hier hadden we totaal 5 grote pizza besteld die heerlijk waren en dit was meer dan genoeg want na 4 stukjes pizza zat je am behoorlijk vol.

1. Arjan:
    Lama's kijken. 😁 Je dag kon niet meer stuk. 🤪
    Leuk verhaaltje weer. 👍
  2. Cathy:
    1 augustus 2018
    Mooie verhalen, erg leuk om te lezen!
    Groetjes ook van LilyAnne!
  3. Liesbeth Huijsman:
    1 augustus 2018
    We genieten van je verhalen en vooral dat jij geniet van het werk wat je doet. Leuk dat je het paard aan het lopen hebt gekregen.
    Groetjes ook van oom Dick .
  4. Ank:
    1 augustus 2018
    Wat fijn dat je van die leuke en bijzondere dingen mag en kan doen en wat goed hoe met het paard omgaat. Ben benieuwd naar je volgende verhaal.
  5. Annette:
    1 augustus 2018
    Wat een leuke dingen maak je mee! Leuk om te lezen! Veel plezier nog!
    Groetjes, ook van Ron en Niels.
  6. Annette:
    1 augustus 2018
    Wat een leuke dingen maak je mee! Leuk om te lezen! Veel plezier nog!
    Groetjes, ook van Ron en Niels.
  7. Carla:
    1 augustus 2018
    Leuk en grappig om al je ervaringen te lezen!
    Veel Succes nog! Carla
  8. Tommie Ruijgrok: